Programma Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid
We hechten veel waarde aan goede bereikbaarheid en persoonlijk contact met inwoners. Binnen dit programma werken we eraan dat we als gemeente benaderbaar en betrouwbaar zijn, helder communiceren en onze afspraken nakomen. We bieden digitale zelfservice waar dat kan en zijn persoonlijk waar het moet. Op het gebied van veiligheid willen we werken vanuit vertrouwen, maar tegelijkertijd ook fraude aanpakken.
In 2025 richten we ons op onderstaande ambities:
- We zijn een betrouwbare, toegankelijke en veilige gemeente.
- De gemeente Berg en Dal is een prettige en veilige omgeving om te wonen, te werken en te recreëren.
Regulier werk
Ons team Contact Centrum Berg en Dal (CCB) heeft het meeste contact met de inwoners. Het grootste deel van het werk bestaat uit dagelijkse dienstverlening zoals het verlenen van vergunningen, reisdocumenten, subsidies, het versterken van de Basisregistratie Personen (BRP)-kwaliteit. En we zorgen ervoor dat inwoners weten waar ze terecht kunnen met hun vragen.
We werken aan een goede crisisbeheersing, door onder andere het regionaal beleidsplan 2024-2027 van de Veiligheidsregio Gelderland Zuid (VRGZ) uit te voeren.
Samenwerken
Een aantal taken hebben we uitbesteed aan samenwerkingspartners zoals de veiligheidsregio Gelderland Zuid. We werken lokaal en regionaal samen op het gebied van ondermijning. Goede afspraken met onze partners zijn essentieel om hen te kunnen aanspreken op hun dienstverlening.